Door middel van twee korte oproepen wil de Stichting CPNB alle Nederlanders wijzen op het belang van boeken lezen, juist nu zoveel mensen thuiszitten door het coronavirus. ‘Zit je thuis vandaag? Gelukkig kun je daar ook veel beleven. Met een boek!’ en ‘Vandaag niet naar buiten? Dan haal je de wereld toch gewoon binnen? Met een boek!’

De CPNB heeft deze campagne opgezet om mensen vooral op te roepen dezer dagen naar je (online) boekhandel en bibliotheek te gaan om boeken te kopen en te lezen. Dit alles onder de hashtag #ikleesthuis. De twee korte oproepen worden verspreid via posters (dankzij JCDecaux door heel Nederland in abri’s), online, sociale media, advertenties in dagbladen, televisiespotjes en ook is de campagne op de radio te horen. Daarnaast is de Boekenweekactie verlengd en krijgen lezers nog tot het einde van de maand (zolang de voorraad strekt) het Boekenweekgeschenk cadeau bij aanschaf van € 15 aan Nederlandstalige boeken.

U kunt ook aanhaken bij deze campagne. Dat kan met de hashtag #ikleesthuis en met het bijgevoegde (te personaliseren) materiaal dat u via links op deze pagina kunt downloaden.