Readr voorhoeve website

Readr in de praktijk (1)

Readr vindt bij steeds meer boekhandels ingang. De voordelen van de nieuwe klantenkaart zijn overduidelijk: opbouwen van een klantenbestand, inzicht krijgen in wat klanten beweegt en wat hun voorkeuren zijn, continu aanwezig zijn met tips, aanbiedingen en informatie over evenementen…., kortom: verhogen van betrokkenheid van klanten en daarmee verhogen van uw omzet.

Om duidelijk te maken wat een boekhandelaar in praktijk aan de kaart heeft, laten wij hen zelf de komende tijd aan het woord. Deze keer Amin Usman van Boekhandel Voorhoeve: ‘Voorlopig gebruiken we Readr vooral als communicatieplatform. Een medewerker zorgt dat de app voortdurend wordt gevuld met leestips en nieuwsitems. Hij spoort z’n collega’s ook aan om onderwerpen te leveren en hij put veel uit de informatie die Readr beschikbaar stelt.’ Amin Usman pakt de promotie van Readr heel actief aan: ‘Naast passief aanwezig zijn met flyers, schermen in de winkel en advertenties in huis-aan-huisbladen zijn we er met Readr ook op drukke momenten in de winkel. Tijdens Bookstore Day en hadden we een informatietafel waar een stagiaire klanten ter plekke hielp met het activeren van een account. Dat doen we ook op zaterdagmiddagen. Het werkt heel goed, zo’n promotieteam. Zeker als een klant er bij het afrekenen aan de kassa al op geattendeerd wordt. Dan heb je ze vrijwel meteen in je mandje.
Daarnaast belonen we iedere nieuwe Readr-gebruiker, met een Boekenbon van vijf euro. Nadat een klant zijn account heeft geactiveerd, sturen we de bon per e-mail. Kunnen ze hem meteen in de app zetten.’
Hoe zijn de reacties? ‘Heel positief. De grap is: veel mensen worden doodmoe van al die klantenkaarten, iedere winkel heeft er een. Maar een boekhandel heeft toch een apart plekje, die is van hun, daar willen ze graag bij horen. Met Readr gebeurt dat.’

Ook geïnteresseerd in de mogelijkheden en voordelen van Readr? Neem dan contact op met het Readr-team: info@readr.nl.