Readr Bkh Dominicanen website

Readr in de praktijk.

Ook boekhandel Dominicanen in Maastricht gebruikt Readr. De winkel streeft naar 1000 klantenkaarthouders eind dit jaar. Teamleider Evelijn de Jong vertelt hoe zij daarvoor onder andere crowdfunders, expats en young adults benaderen.

‘Dit jaar is ons jubileumjaar, Dominicanen bestaat tien jaar en dat vieren we natuurlijk. Met een grote klantenkaartcampagne. En met cadeautjes: al onze crowdfunders en vrienden hebben we een klantenkaart gegeven, met daarop een aantal Dominicanen-punten die ze bij ons in de winkel kunnen verzilveren. Voor korting, op non-books bijvoorbeeld. Op cd’s en vinyl, we hebben een grote muziekafdeling met klassiek, modern en jazz. Of bij een van onze meer dan 150 evenementen per jaar.

Het kan ook met buitenlandse boeken. Dat is een enorme groeimarkt door de vele expats en toeristen hier. En door jongeren: je ziet dat die heel erg geïnteresseerd zijn in de originele Engelse young adult-uitgaven en ze zelfs verzamelen. Met zo’n klantenkaart kun je zeggen: spaar hier voor punten en maak, met korting, je reeks compleet.

Die vele buitenlandse klanten maken overigens wel dat je aan de kassa niet eventjes uitleg kunt geven over de klantenkaart. We hebben daarom een speciale balie waar medewerkers, die alle ins en outs van de klantenkaart kennen, mensen heel enthousiast te woord staan en verder helpen. Ook in het Duits of Engels.’